pannikotti

Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

Vinnaren

Av Sanna - 11 maj 2013 13:51

Hejsan alla glada! :)

Jag har ett resultat på tävlingen!

Först vill jag bara säga att alla de bidrag som jag fått in har varit superbra! Det var riktigt svårt att välja, men jag har nu korat en vinnare:

Unia!

Unias bidrag:  

Jag har fotat min katt Molle.

Molle är min bästa vän. Hon har funnits i mitt liv, vid min sida, i nio år nu, och hon har aldrig svikit mig. När jag mådde som sämst var hon den som alltid fanns där och gav mig tröst, det var hon som fick lyssna på mina tankar som jag inte ville dela med någon annan, och det var hon som såg tårarna som jag gömde för alla andra. Molle är den som förstår mig allra bäst. Jag kommer alltid att minnas en kväll innan vi skulle sova, båda två uppe i min högsäng. För en tid sedan hade hennes mamma, Trolle, blivit påkörd, och vi båda saknade henne (och gör det fortfarande) otroligt mycket. Just den kvällen var jag extra ledsen och grät mycket, låg i min säng och grät. Då lade Molle försiktigt sin tass på min hand, såg in i mina ögon, och utan ord sade hon mig så mycket just det ögonblicket. "Jag förstår dig, jag saknar henne också, men vi klarar det här tillsammans, så länge vi har varandra finns det hopp. Jag ska aldrig lämna dig."
Molle och jag är nästan alltid tillsammans, om jag är hemma vill säga, och hon inte är ute. Vi lever båda i ett eget rum, som är avskiljt från resten av huset. Hon sover med mig om nätterna, och på dagarna sitter hon i min famn när jag sitter vid skrivbordet. Många brukar skratta åt att hon precis alltid är med mig, men jag tycker att det är så otroligt sött. Vi står varandra väldigt, väldigt nära, och Molle vet saker om mig som ingen annan vet. 
Ibland glömmer jag bort att Molle är en katt. Egentligen ser jag henne aldrig som en katt, jag ser henne inte som ett vanligt husdjur. Jag ser henne som något mer, som min bästa vän, som min lillasyster eller som mitt barn. Det har hänt att jag har tänkt "Jag måste lämna dörren olåst så att Molle slipper in" (har du någonsin stött på en katt som kan öppna en ytterdörr? Haha, det har inte jag), eller "Jag måste ringa till Molle så att hon inte undrar var jag är"... När jag sedan kommer på att Molle är en katt kan jag få mig ett gott skratt. 
Fastän jag har många andra oerhört underbara, härliga vänner, så menar jag allvar när jag säger att Molle är min allra bästa vän. Jag vet, att hon aldrig kommer att svika mig, och jag vet att jag kan lita på henne när det gäller vad som helst. Hon berättar inte sådant vidare som jag inte vill att andra skall veta, men ändå är hon en så bra lyssnare om det finns något jag vill dela med någon men inte vill dela med någon annan. Molle har sett sidor hos mig som ingen annan känner till, och med henne får jag vara precis som jag är. Vi har en alldeles speciell relation som jag inte ens förväntar mig att någon annan skall kunna förstå sig på, jag är bara så otroligt lycklig som får ha en vän som Molle. Jag kan inte föreställa mig ett liv utan henne, älskar min Molle över allting annat. <3
 
Unias bild var riktigt awesome, spegeln gjorde att bilden blev jättehäftig! Skuggorna på marken blev också coola, tack vare spegeln!
Och vilken motivering! Man kan verkligen förstår hur mycket hon älskar sin katt! ^.^

Jag kommer att skicka ett mail till Unia om lite information som jag behöver. :)

Ni kommer också att hitta en länk längst upp i menyn som ni kan klicka på för att komma till Unias blogg! :)

 
 
Unia

Unia

11 maj 2013 21:44

Vad roligt, tack så mycket! :D

http://unias.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Filuren

14 maj 2013 15:29

Grattis! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna - 19 september 2013 15:08

Hej kottar! Det har gått en månad sedan jag skrev sist. Men det har varit en skön månad. Klassen har lärt känna varann ganska bra, och vi har inte alltför många läxor. Idag hade vi friluftsdag, med orientering och brännboll. Linnéa och jag lyckades...

Av Sanna - 19 augusti 2013 20:06

Hej kottar! Idag började jag i en ny skola, med en ny klass! :) Det var sjukt pirrigt i början, för jag kände INGEN och jag kunde typ 4 namn... Men sen gick det ändå ganska bra, för när jag gick hem hade jag sju nya kompisar! :) Det är visserligen...

:(

Av Sanna - 13 augusti 2013 10:33

Hej kottar! Jag vet att jag sa att jag skulle skriva om nåt som hände den 7, fast jag har liksom glömt bort bloggen och var det var jag skulle skriva om... Så ni får läsa om nåt annat! Det är så att KP hade en teckningstävling, som gick ut på att...

Av Sanna - 8 augusti 2013 00:50

Hej kottar! Just nu ligger jag i sängen och vrider mig. Brorsan snackar högt med kompisar på skype, så jag kan inte sova. Jag tänkte att det kunde vara lägligt att vända tillbaka dygnet såhär inför skolstarten. Idag har jag varit med kompisar och b...

Av Sanna - 5 augusti 2013 19:25

Hej kottar! Nu var det grymt längesedan jag var inne på en dator, men idag bröt jag uppehållet. Det var ju nämligen så att jag var tvungen att lämna in skolans dator, så jag har inte haft en på hela sommarlovet... Men ikväll lånar jag mammas! ^^ ...

   

Hej!

Jag är en glad göteborgare på 13 år. Jag gillar kaffe, att dansa och att rita/teckna! :) Dessutom är jag kär i massa awesome saker som mustascher och enhörningar! :D

UNICORN POWER 4EVER! <3

 

    Mer om mig hittar du HÄR 

       Checka min novellblogg

                --> HÄR <--

           

       Kaffe, kaffe, kaffe!   

Undrar du nåt?

39 besvarade frågor

RÖSTA! ^.^

Bästa fikat?
 Muffins ^.^
 Gifflar ^.^
 Chocolate Chip Cookies ^.^
 Kladdkaka ^.^
 Sockerkaka ^.^
 ALLT! ^.^
 Annat... v.v

Chatta med mig! :)

Kategorier

Senaste inläggen






Ovido - Quiz & Flashcards